Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, February 11

Haramjadah punya umno


 Terbaru SAMM telah menemui beberapa dokumen bahawa wujud hubungan dagang lain secara terus dan melibatkan syarikat Malaysia. Dua dokumen 'Booking Conformation' melibatkan dua syarikat dari berpengkalan di Johor telah didapati menghantar minyak sawit dari Pasir Gudang dan Tanjung pelepas terus ke Ashdod iaitu pelabuhan terbesar Israel yang terletak 40 km dari Tel Aviv.Dokumen ini telah didedahkan kepada wartawan dalam sidang media 8 Febuari 2012, 11.30 pagi diKomtar, Pulau Pinang.

. Melalui carian di laman rasmi salah satu syarikat tersebut ada kaitan dengan Felda. Persoalanya adakah minyak hasil sawit peneroka Felda turut terlibat dihantar ke Israel ?

. Hasil dari dokumen yang berjaya di akses menunjukkan tidak kurang dari 100 metrik tan Malaysia membekalkan minyak sawit ke Israel. SAMM yakin jumlahnya lebih dari itu kerana terdapat banyak penghantaran tetapi sehingga kini SAMM cuma mempunyai dokumen membuktikan dua penghantaran dan menurut sumber ada lebih dari dua penghantaran setiap bulan.

 Jumlah penghantaran yang banyak ini bukan sahaja cukup untuk kegunaan domestik Israel, tetapi menyebabkan Israel mampu memasarkan semula minyak sawit. Malah sudah ada usaha Israel menyimpan stok minyak sawit dan jika ini tidak dikawal maka Israel pasti mampu menjadi antara pemain utama pasaran hadapan sawit maka ekonomi negara pasti terancam apabila Israel boleh mengawal harga. Banyak kali rakyat negara didera kerana kehabisan minyak sawit dipasaran tetapi dalam pada masa yang sama Malaysia dengan 'selamba' membekalkan minyak sawit ke Israel.
+
Gua cilok artikel ni dari http://chegubard.blogspot.com/

Terlebih dahulu izin kan gua gunakan perkataan yang mungkin tak sedap didengar, dan boleh buat umno meroyan seumur hidup.

Haram jadah, memang gampang, memang sial, cara binatang2 dalam kerajaan ni menipu rakyat. Selama ini rakyat ditipu bulat2 konon tak ada hubungan dengan Isreal. Sekarang da terkantol sudah, si pekebun kecil, peneroka felda, taukeh2 estet kelapa sawit antara penyumbang pembunuhan terhadap orang islam palestin. 


Walaupun secara tak langsung tapi kita semua telah membantu ekonomi negara haramjadah Isreal untuk bertambah kuat dan membunuh saudara seagama kita. kan sial namanya tu.


Anwar baru bagi sikit komen bukan main melalak sibangsat2 dalam umno rupa2nya. selama ni diorang yang banyak mentkedarah hasil Isreal. Bukan tahap binatang umno ni, tapi gua sendiri pun dah hilang idea nak bagi gelaran. 

1 comments:

Mat Indera Sipejuang February 11, 2012 at 8:21 AM  

Salam Ziarah...
Lu tau apa pencacai Umno kata... Itu hanya dagangan terhad dan demi survival dalam pasaran global.

Kepala bapak Umno... Dagangan Terhad akan melibat negara lain yang memasarkan barangan dan bukan Dagangan terus dari Negara ka Negara dipanggil Dagangan Terhad.

Survival dalam Pasaran Global sampaikan rakyat sendiri nak beli minyak masak pun kadang terputus bekalan...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP