Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, January 29

Ye ke rasuah boleh hapus?

 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggalakkan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan syarikat swasta menandatangani Ikrar Integriti Korporat (CIP) dalam usaha mencegah gejala rasuah. 
Gua cilok gambar ni dari sini




Sain la berape banyak dokumen pun rasuah tetap dah menjadi tokak dalam Malaysia ni, dah berakar umbi berratus tahun da, cuma kaedahnya semakin maju dan semakin canggih, nak certa apa beb. lu tengok la sendiri, ikrar kepada tuhan pun ramai kutu2 boleh langgar ni kan pulak cuma sain ikrar. keparit la jawabnya beb.

lu cuba bayangkan orang yang berikrar menjadi muslim dengan mengucap dua kalimah syahadah, mengaku akan taat kepada Allah dan rasul pun sewenang2nya boleh langgar perintah Allah. Kalau tak masa kan boleh berlaku kes2 rasuah yang banyak dibawa kemahkamah, tu yang kantoi yang tak kantoi, yang ditutup atau yang pura2 buat tak nampak pulak apa cerita beb.

Sembang je lebat beb nak perang rasuah, nak benteras rasuah tapi bapak2 rasuah yang berlambak ada dalam kerajaaan tu nak letak kat mana beb. Yang kantoi dan yang jadi kambing hitam semua ikan bilis sijerung2 semua lepas, cuma nasib khir toyo je kurang baik terpaksa dikantoikan. Sekarang ni heboh pasal skandal nfc agak2 lu orang ada kutu yang kantoi tak, yang hari tu kena hadapkan kat mahkamah pun tak de kena mengena dengan skandal ni, cuma nasib datuk tu kurang baik dikantoikan sebab ada sipi2 terkena Nfc. Yang duk dalam nfc atau berkaitan secara langsung dengan Nfc gua tengok relex je beb.

Pada gua la buat macam mana pun nak basmi rasuah tak kan menjadi selagi, jerung2 rasuah masih terus berkuasa.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP