Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Tuesday, December 6

felda bukan kubu lagi


Mari kita lihat sekali imbas kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Perunding Peneroka Felda dan Gerakan Persatuan Wanita (GPW) Felda:

1.                  Menuntut permohonan maaf daripada Pengerusi Felda, Isa Samad di atas penghinaan beliau terhadap Ketua Peneroka Felda Kebangsaan yang juga Ahli Lembaga Pengarah Felda, En. Shamsuddin semasa program sesi penerangan di Melang Inn, Kuala Pilah. Permohonan maaf beliau dituntut dalam tempoh 14 hari di 5 buah akhbar utama dan secara terbuka di mana-mana majlis melibatkan peneroka atau jika enggan, Isa Samad akan berhadapan dengan tindakan  undang-undang. (Sehingga kini, tidak kurang 22,000 rakyat Malaysia menyaksikan kebiadapan Isa Samad melalui video di Youtube ini http://youtu.be/pMenvftq6Ys )
2.            Mewakili majoriti ahli Koperasi Permodalan Felda, JKKP dan GPW menolak perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Koperasi Permodalan Felda (KPF) melalui kuasa Menteri Koperasi dan meminta kerajaan menghormati hak demokrasi pilihan perwakilan KPF dan undang-undang Koperasi Permodalan Felda.
3.            Menuntut Kerajaan Malaysia atau Felda Global Ventures supaya menghentikan tindakan memajakkan tanah-tanah Felda diuruskan Felda Plantation yang didapati merugikan masa hadapan peneroka dan anak-anak. JKPP dan GPW menuntut supaya Surat Pajakan Tanah di antara Felda dan Felda Global Ventures diberikan dahulu kepada peguam mereka untuk diteliti atau Felda Global Ventures bakal menghadapi tindakan injuksi mahkamah
4.            Mengutuk tindakan Seranta Felda mengganggu peneroka untuk mendapatkan maklumat-maklumat tepat mengenai isu semasa Felda, penyelewengan Pengarah Seranta Felda dan menuntut Unit Seranta Felda dibubarkan. Manakala pegawai-pegawai Seranta Felda yang berkebolehan diserapkan secara tetap ke dalam Felda, bukan berstatus kontrak dulu, kini dan selamanya
5.            Menuntut perletakan jawatan (ayat asal mengundurkan diri) Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda, menuntut perletakan jawatan Dato Sabri Ahmad sebagai Ketua Eksekutif Felda Global Venture dan menuntut perletakan jawatan Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid sebagai Pengarah Seranta Felda.

kAH KAH kah kah kah Umno makin nazak nampaknya, lubuk kuat pun da mula bocor, dulu felda ni kubu kuat umno, siapa berani masuk felda pas tu naik kan bendera pas mampos, kena pulau atau tka pun kena belasah,
Sekarang ni jangan harap la orang felda da mula buka mata, selama ni kena tipu, kalau tak masakan kat pahang dah ujud kes peneroka saman felda. alamat umno bakal bekubur di felda amat cerah, yang terbaru pulak kes nak swastakan felda. mengamok sakan orang felda.

Sejak perasuah jadi pengerusi felda, orang da mula meluat, dan orang ramai pun da mula faham permainan umno, kenapa kutu yang memang kantoi rasuah oleh umno sendiri ni tiba2 boleh jadi bos besar felda, apa da mabuk ke umno ni.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP