Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Sunday, November 13

Hajah rosmah

Tengah gua layan tengok tv fitnah aula, gua terpandang bik mama pakai baju kuning beb, blous dgn seluar panjang ada ikatan diperut beb macam model gua cakap lu, rambut kembang identiti utama hajah ni masaih kekal beb kalau orang dulu cakap rambut sarang tabuan beb, ikt dibelakang, ada gaya, beb, hajah yang baru pulang dari menunaikan haji dengan gaya muslimah melayu ciptaan umno, dengan bangganya telah mendermakan duit kepada sebuah sekolah dihawaii sebanyak usd10k beb.

Yang gua tak boleh tahan nak ngamuk ni pasal duit yang diberikan kepada rakyat negara syaitan ni katanya sumbangan kerajaan Malaysia. siapa hajah ni suka2 je bagi duit rakyat Malaysia macam duit mak bapak dia kepada rakyat negara syaitan aula ni. nak kata pegawai kerajaan pun tidak, menteri pun tidak, tapi apa hak dia ni nak bagi2 duit rakyat Malaysia kepada orang asing. lebih tepat lagi kalu gua kata curi duit orang pas tu bagi orang lain untuk dapat nama, apa lu ingat ni cerita robin hood ke.

Apa rakyat malaysia da tak ada ke yang miskin, budak sekolah kat malaysia ni semua kaya2 ke apa, kalau pun rakyat malaysia ni dah cukup kaya, apa dah tak ada rakyat negara lain ke nak dibantu. kat indon sana belambak budak sekolah yang perlu bantuan, apasal rakyat negara syaitan ni pulak nak dibantu. macam sial gua cakap lu.

Baru sekejap tadi gua terpandang lagi sekali muka hajah rosmah ni bergambar dengan obama, haji najib dan bini obama, bukan main ceria lagi tapi yang gua betul tak faham ni dia ada selendang tapi pakai tutup punggung, gua ingat la, kepala dia ni kat punggung agaknya.....

3 comments:

Anonymous,  November 14, 2011 at 8:22 PM  

banyaknya duit Kerajaan 1 Malaysia la ni...malaysiA BOLEH!!!

Anonymous,  November 14, 2011 at 8:25 PM  

banyaknya duit Kerajaan 1 Malaysia la ni...malaysiA BOLEH!!!

Anonymous,  November 24, 2011 at 1:08 PM  

Tu lu punya bangsa punya perangai ler bro, darah daging..cuma lu xde kuasa diorg ada kuasa..kalau lu dapat kuasa pun mungkin jadi macam tu..ahlan Wasahlan bro..

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP