Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, September 3

yes man, yes sir

PUTRAJAYA 2 Sept. - Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air memberi jaminan semakan harga gas dan tarif elektrik hanya akan dilakukan selepas mengambil kira pandangan rakyat.
Menterinya, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui berkata, sekiranya berlaku kenaikan, pihaknya juga akan memastikan perubahan tarif elektrik adalah pada kadar minimum dan tidak membebankan rakyat berpendapatan rendah.
"Bagi sebarang semakan harga gas dan tarif elektrik pada masa akan datang, pihak kerajaan akan sentiasa memperhalusi dan mengambil kira pandangan rakyat dari semasa ke semasa," katanya kepada Utusan Malaysia baru-baru ini.

Ayat biasa yang digunakan untuk gula2kan perasaan rakyat, wallaweeiii kalu nak jadi menteri jangan la setiasa anggap rakyat ni buta otak, mana ada satu manusia suka bila harga barang dan perkhidmatan naik, yang duk sokong kerajaan naikkan harga barang dengan perkhidmatan tu semua balaci2 pengampu tapi dalam hati menyumpah.

balaci2 pengampu ni memang kerja dia orang bagi kata2 manis kepada kerajaan cuma ayat2 untuk dapat glamor supaya kerajaan pandang orang2 ni la yang kononnya mendokong kerajaan, kutu2 ni semua macam sesumpah bila kerajaan pakai baju biru dia ikut tukar biru, bila kerajaan kuning dia kuning, bila merah dia pun merah. golongan tiada maruah dan kaki mengampu ni bukan pikir pun nasib rakyat nasib keturunan dia masa depan yang penting kerajaan nampak dia sokong dan harap2 dapat la imbuhan kemudiannya, dapat projek, dapat jadi mana2 ceo ke, dapat jd senator, tak pun dapat jd dekan, kalau kat kampung dapt jadi ketua kampung pun jadila dapat gak elaun bulan2 4 5rts janji masuukkk. masa depan bangsa, keturunan, agama nombor 2.

Sama juga la masa zaman penjajah dulu orang melayu macam ni memang boleh tahan ramai, kena maki hamun inggris, yes man, jadi balaci inggris,yes man, janji masssuuukkk, tak kira la yang kena cantas tu bangsa sendiri, yang kena bunuh tu seagama sendiri, yang kena zalim tu keturunan sendiri, yes man.atau yes sir.Dapat jadi ap bangga betul, dapat jadi tukang catu beras, besar pangkat, dapat jadi tukang pungut cukai kelapa, sireh, beras tak pun cukai kepala rasa megah macam nak rak. tak sedar jadi baruah british. Bangsa sendiri kena tindas tak pe janji british suka. Bangsa yang berjaya musnahkan tamadun islam ni diagong2kan. lupa ke kita siapa yang telah menhancurkan kerjaan uthminyyah turki, siapa yang bagi dana untuk british ni terus kuat.

Sampai sekarang ni pun budaya yes sir, yes man, ni jadi macam darah daging, macam mazhab yang wajib diikuti, keturunan, agama, bangsa, masa depan negara tolak ketepi.Ini la kejayaan terbesar inggris dapat menanam semangat mengampu dalam diri kaki pengampu, walau pun da merdeka mazhab inggris ini masih menebal dalam diri sebahagian dari kita

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP