Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Friday, July 1

nasihat perhimpunan bersih

Kepada penyokong perhimpunan bersih gua suka mengingatkan, gua ada terbaca tentang ikrar satu kaum yg dinamakan pathan, gua rasa cukup sesuai kalau lu org bro n sis praktikkan:

•Saya berjanji untuk melayani kemanusiaan dengan nama Tuhan.
•Saya berjanji untuk menahan diri untuk memakukan kekerasan dan melakukan balas dendam.
•Saya berjanji untuk memaafkan mereka yang menyerang dan memperlakukan saya dengan jahat.
•Saya berjanji untuk menahan diri untuk ambil bagian dalam pertikaian dan perkelahian dan menciptakan kebencian.
•Saya berjanji untuk memperlakukan orang Pathan sebagai saudara dan teman.
•Saya menahan diri dari kebiasaan dan mempraktikkan anti sosial.
•Saya berjanji untuk hidup dengan kehidupan yang sederhana dan mempraktikkan kebaikan dan menjauhkan diri dari kejahatan.
•Saya berjanji untuk mempraktikkan tingkah laku yang baik dan budi yang baik dan tidak hidup dalam kemalasan.
•Saya berjanji untuk mendedikasikan dua jam sehari untuk pekerjaan social

2 comments:

zairy July 1, 2011 at 1:15 PM  

kaum tu berpegang pada AL-Quran n Sunnah ke? kne ingat ckit sbb walaupun baik dalam ikrar mereka, lebih baik lagi ikrar agama islam.

Johor Born July 2, 2011 at 1:09 AM  

check link ni bro, lu akan faham maksud tulisan gua
http://ms.wikipedia.org/wiki/Pashtun

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP