Pages

Friday, August 17

umno penderhaka

Umno diharamkan pada 1988 Akibatnya UMNO tidak lagi menjadi parti tunjang kepada parti pemerintah iaitu Barisan Nasional. Oleh yang demikian, Dr. Mahathir Mohamad telah menyerahkan tugas Pengerusi Barisan Nasional kepada Presiden MCA ketika itu, Ling Liong Sik. Dengan itu juga Dr. Mahathir Mohamad tidak layak menjadi Perdana Menteri Malaysia kerana parti teras telah diharamkan buat beberapa ketika. Berlaku kekosongan jawatan Perdana Menteri Malaysia buat beberapa hari sehinggalah UMNO Baru ditubuhkan. Menurut tafsiran Perlembagaan Persekutuan, Perdana Menteri Malaysia ketika itu ialah Ling Liong Sik. Walau bagaimanapun, tidak berlaku perlantikan watikah secara rasmi daripada Yang di-Pertuan Agong kepada Ling Liong Sik. so siapa kata perdana mentri tak pernah di pegang oleh kafir. 

Fakta yang umno tak boleh tolak so jangan nak meroyan lebih2, umno pernah jadi penderhaka kepada melau dan akan terus menderhaka kepada melayu.

No comments:

Post a Comment

SEBARANG KOMEN ADALAH TANGGUNGJAWAB PENULIS KOMEN, GUA BERHARAP PENULIS KOMEN TOLONG LETAK NAMA, NAMA SAMARAN PUN TAK PE, SENANG GUA NAK REPLY