Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, September 5

ugutan bunuh TGNA di FB

Gua tengok dunia politik Malaysia semakin gila, masjid dah tak dihormati main baling kasut sesuka hati, perkasa dah semakin mengila, apa nak jadi degan baruah umno ni.

Ugutan demi ugutan dah menjadi perkara biasa bagi puak umno yang dah hilang moral dan etika politik, untuk mengekalkan kuasa, pencacai-pencacai umno semakin mengila. Sikap pilih kasih terhadap pembangkang nampaknya semakin ketara. bila gambar Najib dimalukan bukan mai lagitindakan pantas di lakukan bagi menangkap si perlaku.

Nasib serupa tidak pula berlaku terhadap kebiadapan pencacai-pencacai umno. Penghinaan mereka terhadap orang lain dipandang sepi, seolah-olah tak pernah berlaku. sikap double standard ni, menjadikan rakyat Malaysia semakin bosan dengan kerakusan umno.




Gua menjadi bertambah muskil adakah negara ini mempunyai 2 undang-undang berbeza, satu khas untuk umno dan satu lagi untuk rakyat amnya. Kegilaan umno ni bukan setakat terhenti disini sahaja tetapi berani pula membuat ugutan membunuh pemimpin atas pakatan rakyat.

Malam ni semasa gua melayari facebook gua terjumpa satu ugutan bunuh terhadap Tuan guru Nik Aziz. manusia biada yang mengelar dirinya  mengajak orang ramai untuk menyembelih leher tuan guru, ini kah budaya politik Malaysia. ugutan sewenang-wenagnya di haburkan bagi menakutkan rakyat.

Apa dah jadi sebenarnya dengan politik Malaysia ni, mana perginya maruah bangsa melayu yang selama ini dikatakan penuh adap sopan dan kelembutan. kalau ini la caranya kita nak mewaris kan melayu kepada generasi akan datang, alamat melayu akan hilang didunia.

Gua rasa ugutan bunuh seperti ini tidak patut dipandang ringan sebab dia akan menjadi barah yang akan menjangkiti genarasi melayu. umno patut sedar perkara ini dan bertindak lebih berakhlak dalam mendidik pengikutnya.







1 comments:

Metaphysics Disciple September 5, 2012 at 12:52 PM  

Dari gua kecik, gua suka ajar polis cara nak tangkap orang, tapi sampai skrg sorg pun polis tak pernah tangkap...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP