Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Monday, November 7

Utusan lembu kantoi

Utusan kencing lagi beb kalau siapa ingat dalam entry gua sebelum ni 402 lembu gua cilok dari utusan artikel tu, kalau malas nak buka link tu gua cilok sikit artikalnya:

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Ahli Parlimen Pekan dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyumbangkan 402 ekor lembu untuk dikorbankan sempena Hari Raya Aidiladha esok.
kenapa gua cakap utusan kencing cuba baca ni:


Mynewshub.my dimaklumkan, kesemua lembu tersebut bukanlah dibeli oleh Perdana Menteri, sebaliknya ia adalah hasil sumbangan pihak swasta.
Terdapat kira-kira sembilan buah syarikat dan   individu terlibat dalam pembelian lembu-lembu tersebut untuk diberikan ke kawasan parlimen berkenaan.
Jadi ini sekaligus menafikan yang Najib mengeluarkan duit poketnya sebanyak RM1.2 juta untuk membeli lembu-lembu tersebut. (Mynewshub.my)

La apa hal utusan ni memandai2 kata Najib yang beli lembu, kesian haji najib orang ingat tak belanja duit gaji sampai 4 tahun untuk sedekah lembu je. Tapi gua heran juga kenapa dalam bab sedekah ni pun utusan nak kencing, bila gua fikir2 memang betul la sabda Rasullulah salah satu sifat munafik bila bercakap selalu berbohong.

Yang lebih menghairankan ni kenapa utusan sanggup berbohong pasal lembu tu, apa tujuannya, untuk menunjukan najib ni seorang pemurah atau saja nak kenakan najib supaya orang boleh hentam balik najib terima rasuah lembu la atau nak kenakan haji najib bahawa selama ni kebaikan najib semua pura2 je ada pihak lain sponser, bukan najib yang pemurah sebenarnya. Kenapa gua kata macam tu sebabnya apa je yang najib buat tentu akan jadi buah mulut orang dan bagi yang rajin akan pergi siasat. macam la utusan tak tahu. Jahat betul la utusan ni kalau niat dia nak kenakan haji najib. 



 

2 comments:

rakab,  November 8, 2011 at 3:42 PM  

JOhorBORn,

Itu perkara kecik laa..
apa nak kecoh..

Anonymous,  November 9, 2011 at 10:13 AM  

Biarlah..kita tak boleh nak berprasangka buruk dgn org..kalau betul Alhamdulillah tapi kalau tak benar, biar ALlah je yg membalasnya.

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP