Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, November 9

UMNO ke UMyes

UMNO tidak pernah menyekat mana-mana pemimpinnya di semua peringkat daripada menyuarakan pendapat tentang isu melibatkan parti kerana UMNO mengamalkan prinsip demokrasi, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden UMNO berkata, setiap hari beliau membaca dalam akhbar banyak pendapat daripada pemimpin-pemimpin UMNO yang mengulas mengenai pelbagai isu yang membuktikan tiada sekatan daripada parti.
Muhyiddin mengulas kenyataan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah hari ini yang mendakwa kononnya dalam UMNO sudah tiada peluang untuk bersuara, dan jika mahu bercakap pada perhimpunan agung pun, individu itu perlu mendapatkan kelulusan pihak atasan.

Kah kah kah kita lihat siapa yang kencing sebenarnya, wak din atau ku li.Tunjukan pada gua mana kutu dalam umno ni yang berani bercakap atau menegur pemimpin. kalau kaki ampu, kaki jek, kaki bodek, gua boleh senaraikan mahu tak cukup 2 3 entry. Kalau ada pun tu la sorang timbalan Khalid Nordin, tu pun gua ingat bakal bye bye pada pilihanraya akan datang.

Berani cakap kat dalam umno ni umpama gali kubur, atau tabur pasir dalam periuk sendiri la, tak percaya kita kaji je kat media pencacai, Bila Najib atau wak din ni berkata2 tentang apa2 isu, berbondong2 kaki bodek akan mengulas isu mengiakan kata2 2 mamat ni. Semua nak tunjuk hero, dengan harapan biar la Hj najib atau wak din baca, kalau 2 mamat ni baca ada can la saham naik, ada can la jadi calon.

Budaya angguk2, geleng2, yes man mana boleh dibuang dari umno, itu da macam jadi rukun dah, kalau tak bukan namanya umno.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP