Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Monday, November 7

Anjing

Dua orang pemimpin sedang bercerita tentang anjing-anjing mereka.

Keduanya saling membesar-besarkan cerita mengenai kepintaran binatang peliharaan mereka.

MCA: “Anjing aku hebat betul. Tiap pagi, dia tunggu penjual akhbar, anjing aku akan membawa akhbar tersebut ke tempat aku sedang bersarapan.” 

UMprono: “Ya, aku tahu tu.”

MCA: (hairan) “Dari mana kau tahu?”

UMprono: “Anjing aku yang cerita.”

kah kah kah


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yakin hasrat DAP mahu mengurangkan jumlah kakitangan awam bukan disebabkan faktor ekonomi semata-mata. Sebaliknya tegas Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali, ia merupakan agenda politik untuk mengurangkan pengaruh orang Melayu dalam sektor kerajaan.
"DAP ada niat tersirat di sebalik hasrat mereka itu. Kita kenal siapa DAP dan dakwaan bahawa ia demi kepentingan ekonomi hanyalah sandiwara semata-mata," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.


wrafff wrafff wraffffff

2 comments:

Metaphysics Disciple November 7, 2011 at 6:59 PM  

Alangkah eloknye kalau ramai2 yang kerja kerajaan tu involve directly dalam ekonomi, buat bisnes sendiri, baru le tau mcm mana org melayu kena titik dgn melayu sendiri.

Anonymous,  November 9, 2011 at 12:02 PM  

Bukan nak menyokong atau membuka pekung mana2 pihak tapi majoriti pekerja perkhidmatan awam tidak bersungguh-sungguh dalam menjalankan kerja mereka. Start kerja pukul 8 pagi, lepas punch card terus kuar breakfast sampai pukul 10 baru masuk ofis. and then pukul 12.30 dah kuar lunch.masuk pukul 2 lebih.pastu pukul 3.30 or 4 dah start minum petang.makan pisang goreng, cekodok or lain2.n then pukul 5ptg dah balik rumah. So dimana effectivenye working hours itu. Bukan semua begitu tapi segelintir. Saya bercakap berdasarkan pengalaman.Saranan kerajaan agar dipanjangkan tempoh pencen kpd 60 tahun adalah tidak wajar. Di usia sebegitu, pekerja tidak produktif. sepatutnya mereka berehat di rumah dan berilah peluang kpd graduan utk bekerja dalam sektor kerajaan. Berbalik pada cadangan DAP agar mengurangkan jumlah kakitangan awam bukan disebabkan faktor ekonomi semata-mata. Sebenarnya DAP ada agenda tersembunyi.Memang DAP mahu mngurangkan pengaruh org melayu kerana agenda DAP adalah melihat kejatuhan org melayu.Jadi sama2lah kita bangsa melayu bangun dan mningkatkan produktiviti kita dan bersatu padu memperjuangkan hak org melayu.

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP