Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, September 21

Berani ke najib

Tun Dr Mahathir Mohamad meminta Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat memperkenalkan hukum hudud di negeri itu sekarang memandangkan beliau tidak lagi menjadi perdana menteri yang dulunya dianggap menghalang hasrat kerajaan negeri itu melaksanaannya.

"Saya bukan perdana menteri dah, pasal apa tak laksanakan (hudud). Pi la tanya Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak) kot dia nak bagi...ni dia (Nik Aziz) dok salahkan saya kononnya pasai saya, (PAS) tak dapat laksana hukum hudud," katanya ketika diminta mengulas hasrat PAS untuk melaksanakan hudud di negeri itu biarpun ditentang oleh rakan-rakannya dalam pembangkang.

Orang tua ni, akhirnya mengaku juga dia yang menghalang hudud,  cakap belit-belit dulu siap bagi surat warning kepada TGNA pasal hudud, sekarang cerita lain, gua heran dgn orang tua yang dah kurang oksigen ni, tak sedar2 dah dekat dengan kubur pun asik nak menyebok je, apa ke jadahnya baru sekarang nak cakap macam tu,atau sengaja nak dengki najib biar mamat ni terkantat-kantat mejawab isu, lepas tu biar senang la belasah balik, ada can la, dapat naikkan mat sembab, ada can la naikkan anak kesayangan.Mamak oh mamak identiti susah nak ubah dari zaman medaliar sampai sekarang tetap sama, pusing!!

Agak2 kalu TGNA minta laksanakan hudud, Najib bagi tak? kalau Najib benarkan mahu lemas mamat ni kena kepit ngan bik mama, atau najib akan guna skrip lama mahafiraun dulu cakap hudud tu hudud pas bukan hudud Islam dan seperti biasa bila minta hudud Umno bagi macam2 alasan, last sekali bagi warning kat TGNA, gantung perlembagaan kelantan. Kenapa gua cakap macam tu sebab Tektik umno akan diulang2 cuma ubah sikit skrip je. buktinya:

-Dato Onn pengasas umno lama lepas tu keluar umno cuma tak sempat balik je, mahathir juga pengasas umno baru pastu keluar umno ada lebih oksigen sempat masuk balik.
-liwat 1 dijenamakan semula liwat 2.
-Isa dihapuskan di jenamakan balik cuma nama je belum pasti tengok sini.
-Anwar dituduh kaki perempuan, mat sabu pun kena tuduh kaki perempuan, dua2 ada keset lagi berbual lucah dengan makwe.
- tak lama lagi belanjawan lu tengok skrip lama komen kaki bodek umno akan berulang, yang biasa belanjawan bijak, mesra rakyat, berhemah, perihatin kalau tak percaya tunggu nanti.
-dailog biasa pulak, pembangkang tak pandai perintah, kita tak pernah menipu, kita perihatin pada rakyat, kita patuh pada undang2.

Banyak lagi skrip lama yang akan diguna oleh puak umprono ni, gua pun malas nak tulis gua pasti semua orang da hafal apa yang bakal dibuat dan dikata. Gua nak tanya cukup JANTAN ke najib benarkan TGNA laksanakan Hudud?



0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP