Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, December 7

wartawan oh wartawan

Timbalan Pengerusi Umno Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir pada Rabu menafikan dua laporan akhbar berbahasa Cina yang didakwa memutarbelitkan ucapannya semasa Perhimpunan Agung Umno 2011 baru-baru ini.

Katanya dua akhbar berkenaan iaitu Kwong Wah Yit Poh dan Guang Ming Daily pada 3 Dis lepas melaporkan kononnya beliau mencadangkan bahawa Barisan Nasional (BN) hanya meletakkan calon Umno pada pilihan raya umum akan datang dan tidak perlu bergantung kepada parti komponen yang kalah pada pilihan raya lepas.


Timbalan Pengerusi United Mamak No Otak dah ketakutan beb, siot la paper Kwong WYP dan GMD, macam nak tutup lobang dia nak jadi calon, ni kalau gerakan meroyan, mengamuk mahu dia  tak dapat jadi calon.


Kalau la apa yang dikatakan 2 paper ni betul boleh ke UMNO menang besar kat penang ni, Atau mamak ni berangan je nak belagak tak bertempat. Gua tak heran pun dengan Umno ni dah banyak kali da bila tersepit mula la kata wartawan salah petik, putar balik kenyataan, salah tafsir. tapi gua heran juga la apa selama ni wartawan yang tulis dalam paper tu, ada ke tahap bangangnya macam papa gomo.


Orang cakap mesti salah tafsir la, salah petik la, apa kejadahnya. Tapi wartawan pun bukan boleh percaya terutama wartawan paper Melayu, berebut2 membodek, tulis cerita sah berat sebelah. Wartawan paper cina gua rasa lebih tinggi intergriti, ada kejujuran dan lebih seimbang. Sebab tu gua tak pernah beli paper Melayu buat perabih duit je, isi tah mengarut terutama paper utusex langsung tak masuk akal gua.


Bila gua kata gua tak beli jangan pulak ada komen kata gua, tak ikut perkembangan semasa, gua memang tak beli, baca gua tetap baca, cuma gua sikit kesian je kat wartawan yang tulis dalam paper melayu ni, terpaksa membodek sakan nak dapatkan gaji cukup bulan.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP