Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, December 10

Orang asli kelantan lebih bijak dari orang melayu penang ?

Persatuan Orang Asli Kelantan (POAK) tidak rela pihak luar campur tangan dalam menyelesaikan isu tuntutan tanah adat yang diperjuangkan kaum itu di negeri ini sejak sekian lama, kata pengerusinya Eyas Anjang.

"Kita tahu ada pihak luar yang cuba menunjuk 'hero' untuk memperjuangkan nasib kaum Orang Asli dengan membelakangkan prinsip POAK yang telah lama memperjuangkan isu itu dengan kerajaan negeri," katanya kepada Bernama di sini, Jumaat.

kah kah kah lu tengok orang umno jangan nak belagak jadi hero, sibuk melalak dalam tv3suku cuba mefitnah kerajaan pas, orang asli sekarang dah cukup bijak tak payah nak membodohkan diorang lagi, diorang dah cukup pintar untuk selesaikan masalah diorang tak payah sibuk nak campurtangan kaki.

Ini menunjukan orang asli tak punya masalah dalam berbincang dengan kerajaan negeri dan menunjukan hubungan orang asli dengan kerajaan negeri memang baik, bukan seperti fitnah yang sering dilemparkan bahhawa kerajaan negeri menaniaya orang asli pasal tanah adat. Rupanya selama ni media cuba menipu tak jadi pasal orang asli.

Kat penang pulak orang melayu tak sedar2 ke atau melayu penang tak cukup bijak menyelesaikan masalah sendiri, apa orang melayu penang kena perlu mamak import ke untuk menyuarakan rasa hati mereka. takan la ghani taik atau ghani spender diperlukan untuk menjadi hero kepada orang Melayu. atau orang melayu kat penang ni memang tak de masalah dengan kerajaan negeri penang, mungkin hero2 tamil saja2 je nak berlagak jadi hero walaupun tak de masalah.

Gua rasa orang penang perlu jadi macam Abu Nawas baru boleh kata orang melayu penang ada teloq. tak yah guna ghani taik atau ghani spender jadi hero

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP