Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, December 7

Lu nilai la sendiri kesialan pencacai UMNO

Ini sebenarnya cerita yang agak lama tapi bila gua baca je gua pun ter fikirkan betapa busuknya umno dan permainan mereka, gua cilok artikal ni dari blog penyokong UMNO, Gua tak nak bagi link sebab gua tak nak bagi promosi percuma kat puak haramjadah ni. Selepas gua baca gua tengok komen yang penyokong UMNO berikan, gua cukup sedih ini la bangsa gua gembira dapat membunuh bangsa sendiri, dan ini la wajah sebenar umno yang kononnya pejuang bangsa. Hilang rasa insan, dan kemanusiaan dan belas ihsan. Macam sial oppss memang sial gua cakap lu. Lu orang layan la:


Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis) hari ini mendesak kerajaan Malaysia meneliti kes pembuangan pelajar Malaysia di Mesir kerana terlibat dengan perhimpunan Bersih 2.0 di sana.

Seorang pelajar Darul Ifta', Firdaus Mazlan dibuang universiti kerana disyaki menjadi penggerak kepada perhimpunan Bersih 2.0 di Mesir sedangkan beliau merupakan pelajar semester akhir.

Desakan tersebut dibuat dalam satu memorandum yang diserahkan kepada Wisma Putra Kementerian Luar Negeri, dekat sini hari ini.

Memorandum tersebut turut membantah tindakan Jabatan Penuntut Mahasiswa Kaherah (JPMK) yang mengambil tindakan menarik balik biasiswa terhadap mahasiswa yang terlibat dengan perhimpunan tersebut.

Selain itu, Gamis juga membantah tindakan kedutaan Malaysia yang ingin mengharamkan Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) kerana didakwa menghasut mahasiswa menyertai perhimpunan Bersih 2.0.

Naib Presiden Korporat dan Pengantarabangsaan Gamis, Abdul Razak Omar berkata, Gamis tidak mahu isu kebajikan pelajar Malaysia di luar negara dicemari dengan campur tangan politik.

"PMRM hanyalah sebuah badan yang menguruskan kebajikan pelajar Malaysia di Mesir, tidak ada campur tangan politik. Kami tidak mahu isu kebajikan pelajar dilibatkan dalam mana-mana isu politik," kata beliau selepas penyerahan memorandum tersebut.

Sehubungan itu, Gamis menggesa Wisma Putra membuat kenyataan secara terbuka berhubung pendirian mereka dalam isu melibatkan mahasiswa ini.

"Kita minta Wisma membuat respons melalui media mengenai tuntutan kita dan nyatakan pendirian mereka," katanya.




p/s: Berani buat.., berani lah tanggung yee.. Kalau takut kena tindakan, lain kali jangan sibuk berpolitik semasa belajar... Hahahahaha...

Tanpa NamaNi komen puak banggang dan sial tu:
Blogger  
Tanpa Nama 
Tanpa Nama berkata...
ek eleh... GAMIS tu sendiri pun dah bercelaru dgn politik. apa mcm plak hantar memo konon segala benda yg berlaku kat mesir xde kaitan politik. dasar politik sampah & x bermaruah la pihak sebelah sana ni. makin lama, makin aku menyampah... walaupun dulu aku penah join depa walaupun x berdaftar sebagai ahli. geli geleman seh!

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Itu je "HOBAT"nya (UBATNYA) pada manusia-manusia yang tak sedar diri dan tak tahu bersyukur ni... elok kerajaan lebih tegas lagi dalam hal ni jangan bagi muka... kecik-kecik tak nak mampus dah besar membanzirkan "tax payer money"..
 
Tanpa Nama berkata...
ohhhh masa memalukan negara sendiri di mata dunia tak fikir pun akan pujukan dan nasihat pemimpin dan org lain... skrg bila dah jadi mcm ni ada hati nak merayu. bukan sekali dua kerajaan bantu kamu wahai mahasiswa mesir... waktu kamu terperangkap dulu kerajaan yg kamu hina di mata dunia ni lah yg bwk kamu balik for free... hantar kamu balik juga elok2 utk smbg belajar. tp bila kamu dah balik ke sana kamu buat apa? KAMU MANUSIA YG TAK KENANG BUDI DAN TAK TAHU BERSYUKUR! NAMA SAJA BELAJAR AGAMA... KOPIAH, SERBAN TINGGI DI KEPALA TP KAMU HINA NEGARA KAMU SENDIRI. KAMU JATUHKAN MARUAH NEGARA KAMU... ITU SAMA NILAINYA DGN KAMU MENJATUHKAN MARUAH KAMI RAKYAT MALAYSIA YG LAIN NI, YG TIDAK SOKONG BERSHIT KAMU TU.

jgn bagi muka pd mrk ni. kerajaan bg kamu biasiswa belajar dn berharap kamu blk nanti kamu bantu negara dan kerajaan. tp kamu kencingkan org yg membantu kamu. mmg layaknya kamu dibuang dan ditarik balik segala kemudahan. rasakan bagaimana susahnya tanpa bantuan kerajaan yg kamu hina ni... pergilah minta biasiswa dr anwar, lim kit siang, ambiga, karpal singh dan yg menyokong bersih spt kamu. TAHNIAH!
Tanpa Nama 
Tanpa Nama 
Tanpa Nama berkata...
Duit aku, suka hati akulah nak bagi atau tak

Duit aku, suka hati akulah nak buang atau tak

PADAN MUKA !!!!
Tanpa Nama  
Tanpa Nama berkata...
Askm,

Saya sokong sepenuhnya tindakan kerajaan terhadap pelajar tersebut.Pelajar tersebut telah membuat keputusan yang pada fikirannya adalah tepat utk berdemonstrasi. Maka,beliau terpaksa menghadapi sebarang tindakan yang bakal diterima.There are only TWO things in our life - one is Decision Making and the other is Problem Solving. And to do both of these, we need Thinking Skills. Most unfortunately, this so called Mahasiswa wasn't thinking. He has made his bed, so he must lie on it !!! I totally support the government decision.
Tanpa Nama  
Tanpa Nama berkata...
binatang kau Gamis.
Masa kau org menjahanamkan negara kau tak fikir bila kerajaan nak ambil tindakan pandai pula kau orang merayu.
Islam ka kapiag hampa ni.
Sebahagian dari duit biasiswa tu ada juga termasuk duit cukai aku hampa tau ka?
Tobat lahom,aku tak halalkan dunia dan akhirat kalau mana2 dari puak hampa yang termakan duit aku sebab hampa celaka,penderhaka dan mabusia yang tak sedag di untung.
Buat apa hampa merayu dgn kerajaan,pi la merayu kat nik ajis,aljuburi atau ambabiga binatang betina laknat tu.
Tak tau malu.
Harap pihak kerajaan bertegas dalam hal ini.
Dia orang cakap jgn campur bhal politik.
yang dia orang campurkan politik tak apa.
Binatang kau gamis.
Pergilah kau orang menyondol dalam jubah betina-betina gamis atau betina gamis kau orang kulumla tote jantan sial gamis tu.
Tak sedar diri.
Munafiq!!!!
Blogger 
anak kel berkata...
gamis yang hamis ,perangai tak ubah macam beruk. beri bunga di hancurkan nya.jangan campur politik , yang dia gamis yang hamis buat rojak politik tak apa.aku harap bukan seorang pelajar universiti yang di buang, buang semua pelajar yang terlibat dengan bershit 2.0. aku juga tak halal biasiswa yang termasuk duit cukai aku di bayar kepada budak gamis yang hamis dan pelajar menyertai bershit 2.0. tak halal dunia akhirat.memalukan negara dan aku rakyat malaysia. mintak tolong lah dengan ambabiga,nuarcinadoll,pak jid. pak adi atau mat sabun.
Tanpa Nama 
Tanpa Nama 
Tanpa Nama berkata...
Sokong tindakan kerajaan 100%. Jangan kasi can pada mereka kerana jika diikutkan sangat kehendak mereka, di masa hadapan, mereka tetap akan melakukan benda yang serupa juga.

0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP