Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Thursday, December 15

Kubur BN

Kesatuan Pekerja-pekerja Felda (KPF) akan bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berhubung isu cuti Pengarah Besar Felda, Datuk Zulkifli Wahab.

Setiausaha agungnya Dr Faudzuli Jaafar berkata, pihaknya sedih dengan arahan bercuti selama sembilan bulan itu kerana Zulkifli mempunyai rekod perkhidmatan yang cemerlang.

Kenapa Datuk Zul ni kena rehatkan, ????? besar tu persoalan, apa dosa datuk zul ni,?? oppss Datuk zul yang gua maksudkan ni bukan Datuk Zul kambing pencacai najis umno, jadi lu semua jangan salah faham. betapa besarnya perbezaan zul kambing dengan zul felda, wokay.

Selama ni memang kita dah dengar pun pasal pergolakan dalam felda, sebahagian kutu yang menyokong pengerusi Felda kaki rasuah dan sebahagian manusia beakal yang tak nak felda jahanam. Gua tak heran pun boleh ujud pergolakan dalam Felda ni, bila pengerusi rasuah dilantik je jadi pengerusi memang da agak da felda bakal lingkup.

Lu cuba bayangkan penyamun diberi kuasa menjaga lubuk duit, mana tak berpinar biji mata, mahu jadi macam filem P romli, ini aku punya! itu aku punya, yang itu pun aku punya.

Balik pada cerita gua tadi kenapa datuk zul kena rehatkan, gua sendiri pun tak tahu, dari kabar angin pus pus sebab datuk zul ni cuba sabotaj penyenaraian Felda, mana boleh beb, Isa dah bercita2 besar lu pulak nak kantoikan. tapi tu kabar angin.

Cuma yang heran ni sejak Isa jadi pengerusi, felda berpecah belah, tapi bagus la sekurang2nya orang Felda da mula buka mata. Orang Felda da mula sedar tipu daya dan putar alam BN, Gua amat yakin felda akan jadi kubur BN bukan kubu lagi

1 comments:

MOH KEMBARA December 15, 2011 at 9:03 AM  

Salam,

Orang cam deme kalau jaga atas lubuk duit umpama "Tikus jatuh atas beras"!

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP