Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Wednesday, December 21

khaaak tuiii la najib

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau telah mengabdikan diri bagi melakukan yang terbaik untuk rakyat semenjak dua tahun setengah memegang jawatan Perdana Menteri.

"Tidak kiralah apa yang telah diperkatakan oleh sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab mengenai saya, keluarga saya, atau pentadbiran saya, namun apa yang pasti saya telah berusaha untuk memastikan bahawa setiap keputusan yang saya ambil sebagai Perdana Menteri adalah yang terbaik mungkin.

Pi la, kepala bana la lu abdikan diri kepada rakyat, jadi kan rakyat semakin sesak, susah cari makan, gua nak je maki dengan kata2 lu.

sekarang ni gua agk sibuk jadi gua malas nak tulis banyak2, kepala guaa pun tengah serabut, mana nak fikir bonus pekerja, gaji lagi tapi macam biasa boleh sattle punya insyallah. Gua berapa hari ni konon nak rehat sekejap dari cerita politik tapi bila baca artikal atas tu gua tak leh tahan nk juga tulis sikit, bengang gila beb.

Dah tak de idea lain mamat sekor ni terpaksa mengampu diri sendir, supaya nampak bagus, pegi la sikit pun gua tak percaya, macam kata arman dol, khaak tuiiii!!!!!

4 comments:

Anonymous,  December 22, 2011 at 12:20 AM  

Sabar ajelah Bro! Apapun salute dengan dan Insyallah mdah2an Allah berikan keringanan buat Bro. Lawan tetap lawan.
"Anak Majidee"

rakab,  December 22, 2011 at 1:26 AM  

Mohamad Sabu, dalam Majalah Tamadun, 14 Jun 1998 pernah berkata, “Begitulah juga dengan Rani Ibrahim, Marzuki Ibrahim dan Rosli Ibrahim yang naik mendadak dalam perniagaan, adakah kerana mereka pandai berniaga atau kerana saudara mereka menjadi Menteri Kewangan ?”.

Dalam senarai saham yang dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan pada tahun 1999, bapa dan dua adik Anwar dicatatkan sebagai penerima saham bumiputera yang dikeluarkan oleh kerajaan.


Bapanya, Datuk Ibrahim Abdul Rahman dan adik beradiknya, Farizon (anak dengan isteri muda) dan Marzuki (anak dengan Mak Yam) memegang saham berjumlah lebih 7.1 juta unit dalam tiga buah syarikat.

Utusan Malaysia, 18 Oktober 1999 pernah melaporkan bahawa abang Anwar, Idrus Ibrahim pernah ditangkap kerana disyaki berkhalwat dengan seorang wanita di kondominium Menara Seputeh.


Idrus Ibrahim, merupakan Ketua Penerangan Parti Keadilan Nasional (Keadilan) bahagian Bukit Mertajam ditahan oleh para pegawai Pencegah Maksiat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan polis.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Paduka Dr. Abdul Hamid Othman ketika dihubungi di Sik petang ini mengesahkan penangkapan tersebut.

Petunjuk arwah Sulaiman Palestin
Chegubard atau nama sebenarnya Badrul Hisham Shaharin juga merupakan salah seorang keluarga Anwar apabila mengahwini anak saudara Anwar, Zarerah Hanim Md Zaki. Zarerah anak adik Anwar, Rehan Ibrahim yang berkahwin dengan arwah Pak Lang Zaki.
J
ika melihat petunjuk Chegubard, dia walaupun kaum kerabat Anwar tetapi nampaknya tidak gemar dengan cara Anwar mengemudikan PKR.


Kenapa Anwar pinggirkan Chegubard, sedangkan pemuda itu berkahwin dengan anak saudaranya ?
Ada yang tidak kena dengan keluarga Anwar ?


Paling misteri, Khairuddin Abu Hassan anak saudara arwah Sulaiman Palestin dan mendakwa sepupu Anwar Ibrahim pernah membawa pesan Arwah Sulaiman Palestin bahawa halang kerakusan cita-cita Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.


Anwar Ibrahim kunjungi arwah Sulaiman Palestin. Khairuddin Abu Hassan.
Khairuddin Abu Hassan mendakwa Wan Azizah pernah dua kali meminta cerai daripada Anwar Ibrahim.
Khairuddin dalam ceramahnya di Jelutong petang semalam mendakwa, kali pertama Wan Azizah meminta cerai daripada suaminya itu ialah pada tahun 1994 dan kali kedua pula pada tahun bulan September 1997 setelah mengetahui `latar belakang sebenar’ Anwar.

Khairuddin dalam ceramahnya turut mendakwa Wan Azizah pernah dipukul oleh Anwar apabila meminta cerai kali kedua menyebabkan dia melarikan diri dari rumah selama 10
hari.

Johor Born December 22, 2011 at 8:26 PM  

Kesian lu rakab, lu terlambat keretaapi la, cerita fitnah lu, da basi dan tak de langsung kebenarnya.
Gua ingat lu membesar selepas tahun 98 sebab tu lu cetek fakta tentang umno,

rakab,  December 23, 2011 at 4:23 PM  

Jebon,

Cerita tu semuanya benar masa Anwar dalam Umno,..tapi bila kena
pecat saja kisah tu tiba-tiba tukar status jadi fitnah pulak..

Sebagai contoh pemimpin Pas bersungguh-sungguh menyerang Anwar sebagai peliwat sehingga Mat Sabu menggelar Anwar Al juburi semasa beliau di dalam Umno tapi mendokong pula Anwar setelah menjadi ketua pembangkang !!

Cubalah kau jujur pada diri sendiri...

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP