Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, November 12

betul la tu Hj Najib

KUALA LUMPUR, 12 Nov (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Malaysia telah mencapai kemajuan yang kukuh dalam menjadikan negara ini lebih mudah untuk memulakan perniagaan.

Selain itu, katanya, Malaysia juga berkongsi kedudukan pertama di dunia dari segi mendapat kemudahan pinjaman kredit oleh syarikat-syarikat perniagaan.




Bab ni gua ada setuju dengan cakap Hj Najib. begitu mudahnya nak berniaga sampai nak bela lembu pun boleh dapat pinjam beratus juta. tak gitu ijat. Kes fedlot adalah contoh terbaik kata2 Hj Najib ni. Kerana senang nya nak berniaga di Malaysia, berterabur mamat afrika berniaga. Tu belum lagi kutu2 dari pakistan, indon, kampuchea dan mamak india yang ngaku melayu.


Berniaga tanpa modal dapat komisen berjuta2 pun senang juga diperolehi di Malaysia, tak caya tengok je la, kes kapal selam, kes kapal perang, jet pejuang. Jual banicular pun senang2 je dapat untung beribu2.



 Pasal pinjaman kredit pulak memang Malaysia juara, mana taknya kalau bisness tak bagus, mana mungkin masalah tai long sampai sekarang pun tak boleh habis2. Peniaga yang benar2 nak berniaga punyala liat nak dapat pinjaman bank tapi kutu yang ada link mak datuk under table sikit je semua sattle.



0 comments:

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP