Powered by Blogger.
ISTIQOMAH

SILA EMAIL KE GUA JIKA INGIN BERKONSI PENDAPAT ATAU APA SAHAJA

BUNTATJ@GMAIL.COM

BLOGER-BLOGER YANG NAK LINK KE BLOG NI AMAT DIALU-ALUKAN DAN GUA MOHON LINKKAN BLOG INI KE BLOG TUAN2 DAN PUAN2, SILA MAKLUMKAN GUA MELALUI EMAIL ATAU DI RUANG KOMEN

Wasiat Saidina Ali...

1. Dosa yang paling besar ialah takut.
2. Bahaya yang paling besar ialah putus asa.
3. Berani yang paling besar ialah sabar.
4. Hadiah yang paling Besar ialah kesempatan.
5. Modal yang paling besar ialah "PERCAYA PADA DIRI SENDIRI"

Firman Allah:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


Followers

Saturday, October 1

Shahrizat kencing lagi ke?

Shahrizat berkata daripada jumlah itu, RM433 juta disalurkan kepada 120,496 warga emas yang menerima bantuan RM300 sebulan. "Untuk Kedah sahaja kita belanjakan RM68 juta membantu hampir 41,000 penerima bantuan tahun ini... inilah kebajikan kerajaan BN. Kerajaan PAS Kedah pula belanjakan RM8 juta sahaja ke atas 8,000 penerima.

Gua tertarik dengan artikal ni, sebab gua congak2 macam ada yang tak kena je dengan kira-kira yang diberikan oleh Shahrizat ni,  Rm 433juta untuk membantu 120,496 warga emas, ok jumlahnya betul tapi untuk 12 bulan sekarang baru habis bulan 9 jadi jumlah Rm433juta tu tak tepat.

Untuk kedah lagi mengarut kiraannya Rm68 juta kepada 41,000 penerima, tak logik langsung, kalau untuk 18,888 penerima baru logik, Jadi nak percaya ke tidak kata2 Shahrizat ni. Kalau gua la, sikit pun gua tak percaya dengan puak umprono ni, kencing memanjang. yang lebih gua heran tu macam mana boleh jadi 41ribu orang kalau ikut kerajaan negeri penduduk kedah yang miskin dan miskin tegar cuma 17ribu orang lihat sini.
Apa orang kaya kat kedah pun dapat bantuan ke?

Paling kelakar gua tengok minah ni nak bandingkan pemberian kerajaan pusat dengan kerajaan negeri kedah, apa punya lembab, kerajaan pusat satu tahun masukkk ratus bilion kerajaan negeri kedah ciput je pendapatanya, tapi walaupun sikit dapat juga bantu rakyat kedah, bayar hutang tinggalan BN, bayar gaji kakitangan dan macam2 lagi. Kerjaaan pusat pulak massukk berbillion2 tapi tetap nak kencing, tipu kerajaan Kelantan, duit royaliti minyak sikit pun tak nak bayar. kan haramjadah namanya tu.

1 comments:

greenblacks October 1, 2011 at 11:36 PM  

Salam Tuan Johor Born,

Mohon tambah Link Blog hamba disini,Blog tuan sudah hamba Linkkan.

Selamat berjuang.

Wassalam.

Link blog hamba..

http://greenblacks.blogspot.com/

My Blog List

About This Blog

Blog Archive

My Blog List

[Valid Atom 1.0]

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP